Библейская Школа

Книга Притчей 29 глава

Книга Приповістей Соломонових

29 розділ

Вірш 1.

Людина, яка не зважає на застереження називається твердошийною. Це той, хто постійно відстоює свою правоту.

Такими можуть бути не лише окремі особистості, але і покоління або народи (Вихід 32:9; 33:3, Повт.Зак.9:6).

Для такого неминуче падіння і відсутність ліків. В Пр.28:14 це ж стосується людини, що озлоблює серце своє.

Вірш 3.

Коли дитина намагається поступати розсудливо і мудро, це не лише тішить батьків, але і дає їм наснагу заступатися за них в миті необачних поступків Пр.27:11. Бажання лише розважатися і блудити приводить до занепаду. Продовження теми в Пр.29:15;17.

Вірш 4.

Причини, які спонукають давати хабар:

  • Пільги в непосильному оподаткуванні (1 Цар.12:1-19) (Рос. 3 Царст.12:1-19)
  • Скорочення часу на вирішення необхідних питань
  • Можливість уникнути правосуддя.

Рано чи пізно, але хабарництво приводить до руйнування царства і краю. Продовження теми в Пр.29:7; 12;14

Вірш 5.

Порівняй з Пр.28:23

Вірш 8.

Часто за масовими бунтами і непокорою стоять глузливі розбещені люди, натомість мудрі і розсудливі будуть утихомирювати гнів мас.

Вірш 9.

Якщо ти мудрий – уникай судових тяжб із нерозумними людьми. Твої думки і висновки ніколи не будуть аргументами для такої людини, а навіть коли вона і слухає, но в кишені тичить тобі дулю. Порівняй Пр.27:3

Вірш 11.

Одна з ознак мудрості людини, коли навчився приборкувати і стримувати свій гнів.

Вірш 13.

Порівняй з 22:2.

«Щоб очі гнобителя Господь освітив, Він посилає на його шляху убогих. Щоб очі убогих Господь освітив, Він допускає в їх життя гнобителя».

Вірш 18.

Відсутність пророчого слова і видінь приводить до розбещення і занепаду народу 1 Сам.3-4 розділ, Ам.8:11-12.

Щасливі тільки ті, хто стереже Закон Божий. 

Вірші 19-21.

«Дружба дружбою, а служба службою».

Вірш 20.

Хто спочатку говорить, а потім думає, такому гірше ніж нерозумному. 

Вірш 24.

Підтримка злодія, покривання злодійства, вислуховування проклять від обкраденого в адрес злодія, але не виявлення останнього приводить до прийняття проклять в свій адрес і вини в співучасті. Левит 5:1

Вірш 25.

Хто боїться злих і недостойних людей, потрапляє в залежність від власного страху, і тільки уповання на Господа звільняє від всяких пасток.

Вірш 26.

Хто надіється на прихильність влад, також потрапляють у власні пастки, і тільки від Господа може прийти правосуддя.